Några snabba frågor om 2018 med Polo Kylteknik

Har Polo Kylteknik uppnått några milstolpar under 2018? Finns det en referens de känner sig extra stolta med? Och finns det något som vi inte vet om Polo? Läs deras summering av året nedan!

Berätta kort om era kärnvärden i företaget.
Vi på Polo Kylteknik AB har sedan starten 1984, idén att företagets ska drivas med ett långsiktigt perspektiv och att personalen ska kännas sig delaktiga i verksamheten. Vi vill arbeta med miljömässiga och hållbara affärer för våra kunder.

Har ni nått en viktig milstolpe?
2015 började vi med 100% hållbart alternativ i och med första installationen av CO2-anläggning. Dom första aggregaten installerades på Willys Stormarknad Huskvarna samt Coop Vaggeryd.

Finns det något vi inte visste om er?
Polo har varit med i TESAB sedan slutet på -80 talet. Polo har ett led-ord i organisationen som vissa gillar, vissa hatar; ”Att göra ett fel är inte fel, men gör om och gör rätt. Felen är en grundlära i att inte göra samma misstag igen.”

Finns det en referens ni är lite extra stolta över från i år?
Vi projekterade och installerade kyl och frysrum på 950m2 med Co2 hos Sävsjö Termogods. Installationen gjordes tillsammans med Kylpanel från Nässjö som ansvarade för rumsbyggnationen och vi fick följande ord från beställaren:

”Jag vill bara skicka ett stort tack till er för era insatser under byggnationen av vår kyl / frysterminal. Ett särskilt tack för er flexibilitet / smidighet och lösningsorienterade inställning under slutskedet när kunden stod för dörren och skulle in. Ni kan räkna med att jag alltid kommer rekommendera er till kollegor och andra jag stöter på som är i byggnationsplaner. Ulf Blomqvist Sävsjö Termogods”


Har ni något roligt för er i företaget?
Varje kvartal har vi olika aktiviteter för personal och chefer (t.ex. Escape House, Pistolskytte, Gocart, biljard m.m.), vilket planeras fram av aktivitetskommittén (2st tekniker). Detta för att skapa teambildning och samkväm i gruppen.

Hur skulle ni summera 2018?
Efter en lugn start på året, drog det igång ordentligt i takt med den stigande värmen, små och stora installationer och samtidigt högt tryck på akutservice. Vi lyckades rida ur stormen med goda vitsord från kunder, som fått möjlighet att svalka sig i hettan.

 

God jul och Gott nytt År!

Patrik Spjuth med kollegor